Är det farligt att tro på gud?

Är det farligt att tro på gud?
Thomas Bodström säger ”Jag har trott på
Gud sen tonåren”, skulle han ha sagt att han trodde på UFO’s eller trodde på astrologi eller var asatroende skulle folk ha reagerat, men nu när han säger sig vara kristen och tror på gud, skulle det vara intressant att definierade sin gudsbild.
Tror han verkligen på talande ormar folk som går på vatten att en gud kommer hit och mördar sig själv för att utplåna påhittade synder som vi människor skulle ha gjort.
Kan han verkligen vara rationell?
Skulle jag gissa, om Boström och andra politiker skulle beskriva sin gudsbild liknar den nog ”jag tror på kärleken” en gud som Einsteins gud, kanske inte så farligt, hoppas jag.

Thomas Bodström säger ”Jag har trott på Gud sen tonåren”, skulle han ha sagt att han trodde på UFO’s eller trodde på astrologi eller var asatroende skulle folk ha reagerat, men nu när han säger sig vara kristen och tror på gud, skulle det vara intressant att han definierade sin gudsbild.

Tror han verkligen på talande ormar folk som går på vatten att en gud kommer hit och mördar sig själv för att utplåna påhittade synder som vi människor skulle ha gjort.

Kan han verkligen vara rationell?

Skulle jag gissa, om Boström och andra politiker skulle beskriva sin gudsbild liknar den nog ”jag tror på kärleken” en gud som Einsteins gud, kanske inte så farligt, hoppas jag.

Media SVD, Dagen DN

Det här inlägget postades i Politik, Religion. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Är det farligt att tro på gud?

  1. bingobongo skriver:

    Varifraan kommer ditt hat?

    • bluefree skriver:

      Tycker du det, för mig är det frågan om vad som är sant, du kan se det som om en alkoholist blivit fri från sitt missbruk han blir en övertygad anti-alkoholist. 😉

Kommentarsfältet är stängt.