Nadal Malik Hasan, var det religionen som fick honom att mörda?


Enligt Abc news var Nadal Malik Hasan ”A devout Muslim” en övertygad muslim.

Min undran är om det är religionen som fick honom att mörda eller om han skulle ha utfört dådet ändå?

Jag tror inte att det var avgörande i detta fall, men att man ändå inte kan bortse från religionen skadliga påverkan på psyket.

Inom religionen måste man hela tiden förhålla sig till fantasier detta skapar Kognitiv dissonans, och är man psykiskt labil så kan det var droppen som får bägaren att rinna över.

Religionerna garantera också ett evigtliv i himlen åt den rättrogne, så om man upplever sitt liv som svårt här så kan döden ses som ett bra alternativ.

Media:Expressen, DN, Aftonbladet, GP, SydSvenskan, SvD

Det här inlägget postades i Islam, Religion. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Nadal Malik Hasan, var det religionen som fick honom att mörda?

  1. Krille skriver:

    Jag tror snarare att det sjuka amerikanska samhället och dess massindoktrinering som ligger bakom detta.

    • bluefree skriver:

      Tror inte man kan finna en orsak utan oftast är det en kombination av flera olyckliga omständigheter. En tes är att tron på myter/gudar kan vara en bidragande anledning att människor inte handlar rationellt, religion komplicera och försvårar för en hjärna som redan är i kaos.

  2. Olbap skriver:

    Sudden-Jihad syndromet har slagit till i ännu en muslims skalle.
    När skall vi få se ledare och företrädare för denna medeltida religion börja fördöma dessa handlingar?

  3. Christrer skriver:

    Människor kan förneka 3:e världskriget hur mycket de vill, men det är här.
    Det utkämpas mellan de goda (världens befolkning) och de onda (sionisterna).
    Nadal Malik Hasan är en av oss goda, muslim eller icke. Tyvärr drabbade hans rättmätiga frustration oskyldiga. Det är dags för världens befolkning att börja bekämpa den onda rasistiska sionismen innan den förgör oss alla. Annars kommer vi alla bli förövare eller offer.
    Krossa sionismen!

    • bluefree skriver:

      Du kan läsa min blogg från i dag som handlar om konspirationsteori
      Jag håller inte med dig din teori om sionismen stämmer inte med fakta och verkligheten, utan bygger på konstiga fantasier som har sitt ursprung i bibeln.

      • Christrer skriver:

        Det eviga tjatet om konspirationsteorier. Använd fakta och sakliga argument istället, men just det … svårt när inga finns.
        Det jag säger om sionismen stämmer 100% med fakta och har väldigt lite med bibeln att göra.
        Mer kunskap, mindre åsikter skulle uppskattas!

        • bluefree skriver:

          Vems är bevisbördan? det är du som påstår något då är det väl rimligt att det är du som skall visa fakta.

          Säger jag att det finns kröna grisar på mars så rimligtvis är det jag som påstår detta som bör komma med bevis.

          du kan läsa om sionismen här länk

  4. Christrer skriver:

    Här kommer lite citat av kända sionister:

    ”We must use terror, assassination, intimidation, land confiscation, and the cutting of all social services to rid the Galilee of its Arab population.”
    /David Ben-Gurion

    ”The killing by a Jew of a non-Jew, i.e. a Palestinian, is considered essentially a good deed, and Jews should therefore have no compunction about it.”
    /Yitzhak Ginsburg

    Säger mer än ”infon” på Wikipedia. Den är lika mycket värd som om jag bara beskrev de vita ruterna på ett schackbräde. Åhöraren skulle då tro att jag beskrev ett helvitt bräde, vilket blir väldigt längt ifrån sanningen.

    Sionismens dagar är räknade och jag håller räkningen …

    • bluefree skriver:

      Det sionisterna vill och ville göra var att skapa en judisk nation men utöver detta så finns inga bevis för något annat.
      Synd bara att de valde ett styck mark som redan var bebott av andra.

      • Christrer skriver:

        Börjar med att beklaga min felstavning av ”rutorna” och noterar tacksamt att jag slapp låga påhopp gällande detta.

        Det finns en massa bevis på en en hel uppsjö av obehagligheter sionister ligger bakom inom nästan alla aspekter av världspolitiken. Resultatet har alltid varit lidande och oftast även död för mängder av människor. Jag tar gärna upp detta vid behov.

        Du skriver:
        ”Det sionisterna vill och ville göra var att skapa en judisk nation men utöver detta så finns inga bevis för något annat.”

        Låt oss ponera att allt bara gällde att skapa en judisk stat, så måste vi också kunna anta att bevarandet av densamma även är en del av sionismen. Är vi överens om det?

        Om så, så vill jag sedan belysa vad detta konkret har inneburit i lidande och död för bl.a. palestinier, irakier, afghaner, européer och amerikaner. Du kan nästan välja vilket folk du vill och de har på något sätt betalat ett pris för denna ”judiska stat”.

Kommentarsfältet är stängt.