Människooffer är OK – påsken egentliga budskap!

i bibeln finns en traditions av människooffer från Abraham till Jeftas dotter och som kulminerar med att den guden YHWH mördar sin egen son Jesus för att blidka sig själv – eller om det var att han mördade sig själv eftersom han egentligen samtidigt var sonen och då kanske de kan betraktas som eutanasi självmord.
Jefthas

Så något är sjukt med påsken den kristna största högtiden, med tanke att det enda liv vi har är här och nu – absolut helt säker inte något annat – kristna hyllar döden och lidandet som något gott – kristendomen är nog en dödskult.

Att vilja tortera ihjäl sin ende son kan aldrig vara friskt.

Jesus


Annonser
Det här inlägget postades i Gud, Jesus, Religion, Satir, Uppståndelsen. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Människooffer är OK – påsken egentliga budskap!

  1. Adolf Preinfalk skriver:

    Diskutera Gud.

    Kan Jesus vara en förebild?
    Gud är Kärlek.
    Men hur kan det vara så när Gud tillåter krig, Naturkatastrofer m.m. och som medför död, lidandet både fysik och psykiskt.

    JESUS var och är för oss fortfarande ett mänskligt förebild om vi vill leva i kärleksfullhet och sanning.
    Men Jesus är inte Gud. Det står visserligen i Bibeln att Jesus sa ” Fadern och jag är ett” men det betyder, att Jesus var medveten och förstod skapelsen och att all utveckling går genom ljus och mörker och är av andlig och fysiskt natur i smått och stort, från den mista mikro beståndsdelen till den största planeten.
    Allt är skapat av Gud. Det är inte fel att säga att vi är en andlig produkt i fysiskt tillvaro av Gud och att vi alla också är söner och döttrar av Gud.
    Det största en människa kan göra här på jorden är att vara en så kärleksfull medmänniska som möjligt för allt och alla utan att såra skada eller döda sina nästa eller vedväsen för sin egen längtan och strävan i alla sina önskningar och behov.

    Vi behöver inte ge våra liv för Jesus. Jesus blir varken större eller mindre för de.
    Jesus är en världsåterlösare, föregångare och ett förebild, en mänsklig vägvisare för oss alla så att vi kan gå den bästa och kärleksfulla utvecklingsvägen, utan att förnedra skada eller döda andra med våra egna liv.
    Att ge sitt fysiska liv, som Jesus gjorde, för något tillkommande bättre kärleksfullare är det högsta en människa kan ge.
    Det Andliga livet i oss är evigt och kan inte förstöras eller utrotas.
    Vi skälva bär i oss en evighetslängtan att uppleva och strävan i vår förändring är av andlig och fysiskt natur med våra tankar ord och gärningar som vi gör.
    Allt som finns till av fysiskt och andlig natur är Guds energi.
    Vi består av Gud och vi är en mycket, mycket liten del av Gud. Men vi är inte Gud.
    Gud är helheten således är Jesus inte Gud utan i sin kärleksfullkomlighet är Jesus i harmoni med Gud och med allt som sker.
    Jesus har förstått den kosmiska kärleksfulla helheten.
    Och Jesus kan då säga att; Gud och jag är ett. När vi lever i harmoni med helheten eller Guds lagar då är vi, ”Ett med Gud”.
    Gud tillåter allt för att förstå och ta lärdom av vad som är god och ond. Det vi tänker, säger och gör har sina verkningar i Guds lagar på gott och ond som vi människor kan uppfatta.
    För att förstå vad som är gott och ond måste människan ha gjort den erfarenhet med sina fysiska och andliga sinnen i de här livet eller i de liv som hon har levt tidigare.

    Genom sina tidigare liv har hon gjort olika erfarenheter i sina tankar ord och handlingar och därmed byggt upp de olika slags anlag som hon nu har till utgångsläge i det här livet.

    Allt som människan sår i tankar ord gärning får hon senare skörda eller har till grund i sitt nästa liv.
    Livet är evig. Vår längtan-önskningar
    Länkar:
    http://www.tredjetestamentet.se

    http://www.martinus.se

Kommentarsfältet är stängt.