Livets Ord – Inget har förändrats

Per Kornhall intervjuas i Dagen.se där han redogör för sin tid i Livets Ord som han skriver om i sin nya bok.
Livets Ord försöker antyda att, överdrifterna och felen tillhör det förgångna, men förändringen är endast kosmetisk.
Innehållet i Livets Ord är den samma, framtoning har ändrats men det är samma sorgeliga innehåll.

Den grundläggande tesen är ”Allt är möjligt om du bara förmår tro”

Det räcker med att gå in på Livets Ord webbshop och kolla de olika böckerna.
Och det är samma förkunnare som tidigare, Benny Hinn var där 1988,1996 och 2003.
Att jag som religionskritiker genomskådar denne charlatan kanske inte är anmärkningsvärt med det finns andra s.a.s positiva till LO som inte förstår vad de håller på med. Kolportoren


(tyckte det var en talande bild)

Vill man veta sanningen om Benny Hinn finns det material, här är några länkar
http://www.cbc.ca/fifth/main_miracles.html
eller
The Many Faces of Benny Hinn
Om du inte orkar se allt se lite av detta

Media:
”Livets ord var tveklöst en sekt i början”(Dagen)
Stora brister i Per Kornhalls uppgörelse med Livets ord (Dagen)
Livets ord tillbakavisar kritiken: ”Han har hittat på” (Dagen)

Det här inlägget postades i Religion. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Livets Ord – Inget har förändrats

  1. Henrik Olsson skriver:

    Jag håller med, riktigt svagt av deras pressansvarige att inte våga erkänna att man kan ha gjort fel. Det är ju så här barn argumenterar genom att inte alls besvara kritiken utan istället peka på svagheter hos den andre.

  2. MissionofChrist skriver:

    Livets ord går den breda vägen, deras ”öppenhet” gäller det ekumeniska fördraget, att alltmer låta sig uppsugas av den liberala, ockulta Katolska läran, det är fortfarande den gamla surdegen som gäller, som nu jäser allt mer!

    Här blandar man allt och tror på vad som helst, mörkläggningen är total, och det elitiska, auktorativa ledarskapet styr med järnhand, sedan år tillbaka har Ulf Ekman och Robert Ek placerat en Icon, Idol ovanför det hela!

    Och den blandade hopen står med förblindade ögon för att ge sitt bifall till denna sekt, med lögnaktig retorik söker man hela tiden rikta bort sund kritik och granskning av deras pseudo kristendom!

    De avfalls tendenser vi i dag beskådar i Sverige är graverande allvarliga och medför ett sönderfall och upprotning av det som en gång var kärnan i evangeliet!

    Att Satan (förklädd) är med i spelet anar man inte!

    Det märkliga är att ”icke troende” verkar ha mer ljus över galenskaperna som försiggår inom de sekulariserade formkristna! EX. Metros artikel över pedofil-skandalerna inom Katolska kyrkan, och där Ulf Ekman som åter igen söker mörklägga det hela och än en gång kasta över skuldbördan på dem som vågar inse sanningen och reagerar mot detssa övergrepp av djurisk natur!

    Upp 2:5 Betänk då varifrån du har fallit, och bättra dig, och gör åter sådana gärningar som du gjorde under din första tid. Varom icke, så skall jag komma över dig och skall flytta din ljusstake från dess plats, såframt du icke gör bättring.

    Att inse det skamfulla i det hela tycks inte ens kunna påverka deras ”samvete”!

    Nej ljuset har slocknat och kvar är endast ett stort mörker!

    Upp 2:20 Men jag har det emot dig att du är så efterlåten mot kvinnan Jesabel – hon som säger sig vara en profetissa och uppträder såsom lärare och förleder mina tjänare till att bedriva otukt och till att äta kött från avgudaoffer.
    Upp 2:21 Jag har givit henne tid till bättring, men hon vill icke göra bättring och upphöra med sin otukt.
    Upp 2:22 Se, jag vill lägga henne ned på sjuksängen; och över dem som med henne begå äktenskapsbrott vill jag sända stor vedermöda, såframt de icke bättra sig och upphöra med att göra hennes gärningar.
    Upp 2:23 Och hennes barn skall jag dräpa. Och alla församlingarna skola förnimma, att jag är den som rannsakar njurar och hjärtan; och jag skall giva var och en av eder efter hans gärningar.

    Upp 3:16 Men nu, då du är ljum och varken varm eller kall, skall jag utspy dig ur min mun.

    Inlagt av Leif Berg

Kommentarsfältet är stängt.