Frihetensgräns

Är helt liberal och tycker att människor ska få klä sig hur det vill, hälsa på människor hur de vill, röka på eller om någon behöver dödshjälp så ska samhällets lagar anpassas till detta inom rimliga gränser.

Frihetensgräns går där någon skadar andra individer eller kränker någon annans frihet.

Men säg att jag vill måla hakkors över mina barns kroppar eller kanske bara kors, eller bara klä mina barn i burka OK inte pojkarna utan bara flickorna, är det OK?

För mig är saken såååå uppenbar det är frågan om förtryck av kvinnor av flickor och det bör motarbetas, så jag fundera starkt på att rösta på Folkpartiet.

Media
”Folkpartiet vill gärna ha en konflikt” (SvD)
Björklund: ”De flesta håller med mig” (Svd)
”Som att hälla bensin på eld” (Aftonbladet)

Det här inlägget postades i Islam, Politik, Religion. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Frihetensgräns

  1. Anonym skriver:

    ”För mig är saken såååå uppenbar det är frågan om förtryck av kvinnor av flickor och det bör motarbetas, så jag fundera starkt på att rösta på Folkpartiet.”

    Efter valet kommer förslaget snabbt att glömmas bort, precis som språktestet snabbt glömdes bort efter valet 2002. Nej, vill man ha förändring i denna och relaterade frågor är Folkpartiet och de andra riksdagspartierna inte trovärdiga.

    Men är du lättlurad och villig att falla för lite valfjäsk så varsågod.

Kommentarsfältet är stängt.